Marketing penibil
De ceva timp ruleaza o reclama la Pepsi care ma socheaza prin cat de proasta e.
Trecem peste faptul ca reclama simuleaza o emisiune TV cunoscuta de public (Vrei sa fii miliardar), trecem peste faptul ca nu aduce nimic nou, ca este banala, ca este stearsa. Ajung direct acolo unde ma doare rau de tot: „-Pai ori suntem la promotie, ori nu mai suntem!”. Pana acum traiam cu impresia ca Pespi si Coca Cola sunt produse middle and high end. As fi putut jura ca oamenii simpli isi cumpara Adria, American Cola si alte produse asemanatoare care sunt la jumatate de pret fata de Pepsi si Coca Cola. Daca am dreptate inseamna ca reclama imi este adresata chiar mie. Ori eu nu sunt chiar atat de prost. Ma simt jignit si satul sa vad cum prostia este promovata pe toate calalele. Ma asteptam la asta de la tabloide, ma asteptam de la televiziuni, dar sa mor eu daca ma asteptam ca o multinationala care are notiunea de brand sa apeleze la metode atat de ieftine, de simple incat sa isi jigneasca propriul target. Te vei intreba de ce sunt atat de deranjat? Pai tabloidele nu le cumpar, la TV la emisiunile de acest gen nu ma uit. Reclama asta insa imi invadeaza spatiul pt ca este difuzata pe toate canalele, cred, si uite cum eu in mijlocul unui documentar National Geografic sunt oblicat sa ascult un mesaj care nu face decat sa imi amintesca faptul ca sunt atipic in aceasta societate doar pentru ca gandesc mai mult, ca nu imi place prostia, parvenitismul, mediocritatea, ca vreau sa imi pastrez idenditatea si sa imi cultiv inteligenta. In puii mei eu am buget de cateva sute de euro pe luna pe marketing, iar ei probabil au sute de mii de euro pe luna. Asta e tot ce au putut? Cu salarii de cateva mii de euro pe luna, cat presupun au managerii de top din departamentul de marketing asta e tot ce pot face? Common’!
Nu stiu cine aproba reclamele in cadrul companiei. Dupa parerea mea una din persoane sigur este directorul de marketing. Eu pe acest director de marketing l-as da afara. Sunt genul de manager caruia nu ii place sa ia decizii dure si chiar am dificultati in a da vesti rele. De data asta as face o exceptie. Daca reclama vine de la echipa de publicitate cu siguranta as schimba firma acum, daca imi permit clauzele, sau cel mai tarziu la exprirarea contractului.
Ca o persoana care bea ocazional Pepsi, de multe ori cu whiskey, vreau sa protestez in felul meu pt insulta pe care mi-o aduce aceasta reclama. Am o inteligenta peste medie, sunt satul de mediocritate si vreau sa o combat cu orice pret. Tot marketingul pe care il stiu, presupunand ca am invatat ceva in 9 ani de antreprenoriat, l-am invatat singur, din carti si dupa ureche. Poate observatiile mele nu au tangenta cu realitatea, poate in plan financiar efectul reclamei este profitabil. Dar daca eu merg la raft acum sa imi iau suc si vad una langa alta sticla de Pepsi si de Coca Cola, ce credeti ca voi alege? Si imi voi pastra alegerea mult timp de acum in colo.
PS: daca tot nu prea au idei cei de la Pepsi le dau eu o sugestie (gratis): „Pespsi, gustul deceptiei!”
Cecilia
Incearca whiskey-ul cu suc de mere. In rest bea Granini 😉
Marius Mihalca
Buna Cecilia,
Promit sa incerc. Suna asa cam pentru fete, dar promit sa incerc. 🙂 Cat despre Granini il prefer pe cel de struguri, fermentat peste iarna la tata in boxa. Daca mai e si rosu cu atat mai bine… ;))
gabi
Cum sa fac sa-ti trimit niste suc ,de-ala cum iti place tie , de la mine din provincie ?
Marius Mihalca
Tu cara-l pana unde poti ca de acolo vin eu sa il iau! ;)) Camion sau cisterna? Ce imi trebuie? =))