|  Viață   |  Server cu aghiazma

Server cu aghiazma

In urma cu ceva timp, cred ca de Boboteza, a venit vecina (de la firma) sa ne spuna ca ea merge dupa aghiazma mare si ca vrea ii dam o sticla sa ne aduca si noua. Cum nu vrem sa ne suparam vecinii ne-am executat. De atunci am pe birou o stical de 1L de Cola cu aghiazma si in cutia de pixuri am un fir de busuioc uscat. Mai mult vecina ne-a explicat cum ca trebuie sa ne stropim cu aghiazma si ca ar fi bine sa stropim si calculatoarele. Te pui cu vecina? M-am supus si in cateva minute mi-am sorcovit atat colegii cat si calculatoarele. La vreo 15-20 minute de la sfintire suna un client si plaseaza un order peste medie (cam de trei ori mai mare decat un ordin obisnuit). Ne-am uitat noi mirati unii la altii si am tras concluzia ca de la aghiazma ni se trage. De atunci aghiazma nu a mai parasit biroul.

(fotografie realizata de Aripri de Plumb)

Ion (necrediciosul, aka Saruman) e convins ca apa din sticla o sa se imputa. I-am explicat ca nu expira niciodata si asta nu pentru ca e incarcata de credinta si sfintenie, ci pt ca este tratata cu busuioc si alte ierburi care probabil impiedica formarea bacteriilor. Asa ca sticla de aghiazma mai face parte si dintr-un experiment din care gust periodic. 🙂

Cu vreo cateva zile inainte de Paste cand am ajuns la firma mi-am gasit colegii cu picioarele in apa, incarcand sa o adune in galeti. Operatiunea de drenare a firmei era pe incheiate, dar se vedea usor ca fusesem inundati nasol. Cum firma noastra a intrat la apa de mai multe ori de-a lungul timpului, din toate punctele de vedere, nu ne-am speriat prea tare. Ulterior aveam sa constatam ca printre victime a cazut unul dintre servere: serverul de CRM.

Am incercat vreo doua zile sa refacem serverul. Schimba sursa ca e arsa. Schimba si placa de baza. Pana la urma am pus hard disk-ul in alt calculator. Constatam ca e busit si Windows-ul. Trecusera deja vreo 2 zile si incepea sa se simta. Orice zi fara CRM inseamna sa nu stii ce bani ai de incasat, cui si cand ii expira contractul de asistenta si poate cel mai nasol, leadurile de pe site nu mai sunt colectate ceea ce duce in final la vanzari slabe in perioada urmatoare.

Facem o comise, mergem la vecinul de sus (o firma de avocatura destul de cunoscuta), ne plangem, fac si ei o comisie sa analizeze corectitudinea analizei daunelor, ne primim banii pe server (o suma derizorie pt ei), dam comanda online, asteptam cu o zi in plus fata de cat ni se spusese la plasarea comenzii, vine serverul si ne apucam de reinstalat. Am scurtat putin povestea pt a ajunge la ceea ce vreau sa povestesc cu adevarat.

Cred ca au trecut deja vreo 5 zile de cand incercam toate metodele posibile pentru a reface serverul si de a transfera datele. Toate variantele au fost sortite esecului. Ieri ne-a venit o noua idee. Sa mutam sticla de aghiazma de pe biroul meu pe server poate schimbam karma. Poate aghiazma mare ar putea face ca importul de date sa mearga. Unii din colegii mei s-au aratat inghijorati ca s-ar putea scurge aghiazma in server si s-ar arde din nou. Nu cred insa ca apa sfanta ar putea arde circuitele, cel mult le-ar putea face sa mearga mai repede. Corect? ;)) Cum a ajuns sticla de aghiazma pe carcasa de la server a inceput sa mearga mai bine instalarea. La un moment dat credeam chiar ca am reusit. Din pacate finalul a fost acelasi. Aparent erorile nu tin cont daca pc-ul este sfintit sau nu. Cine ar fi crezut asa ceva? 😀 Macar am incercat, oricum nu aveam alta solutie.

Pana la urma a trebuit sa apelam la „ze germans” (aka Centrul Regional de Support Microsoft). Nu stim inca daca ne vor rezolva chiar ei sau ne vor trimite catre altii. Abia am inceput procedurile. Pana una alta daca ne esti client, nu ne suna ca nu te cunoastem. Nu stim ce licente ai, cate ai, nu stim daca ne datorezi bani, nu iti stim adresa de mail si nici numarul de telefon. E ca si cum ai fi avut un accident in urma caruia ti-ai fi pierdut memoria, telefomul, parola de la email si de la laptop. Nasol.

I miss my CRM.

Adaugă un Comentariu: