Cupon este mai rău decât Viagra
Eu am niște prieteni pe care nu îi cunosc. Nu am vorbit niciodată cu ei, dar de când am mail, adică de foarte mult timp ei au tot fost îngrijorați pentru mine. De fapt, grija lor era îndreptată către sexualitatea mea și modul în care o pun în practică. Din aceste motive ei, făceau studii de piață și îmi trimiteau cele mai bune și mai ieftine metode de a mă pune pe picioare. Se concentrau în jurul a două idei: Viagra (uneori și Cialis) și penis enlargement. Zadarnic am încercat să le spun că m-am măsurat, m-am numărat, m-am cronometrat și că sunt în media europeană. Le-am spus că nu cred că am o problemă, dar ei: „Batman, batmam!„. În fiecare zi câteva zeci de mailuri cu Viagra și penis enlargement.
În ultima perioadă s-au cam dat la fund (cam nepotrivită expresia dacă mă gândesc puțin :p ). În schimb au apărut alți prieteni invizibili care cred că am nevoie de cupoane de reducere. Le spun că folosesc hârtie igienică cu trei straturi și miros de piersică, dar ei „Batman, batman!” din nou și îmi bagă cupoane de reducere.
Recunosc că am cumpărat 2 astfel de cupoane. Unul de mers la film de pe FunDeal.ro și unul pentru o consultație medicală de pe … nu mai știu ce site. Cert este că acum primesc mailuri de la următoarele siteuri fără a mă fi înscris vreodată:
- www.reduceriazi.ro
- www.topdeals.ro
- www.yabadu.ro
- www.getadeal.ro
- www.izzyreduceri.ro
- www.tiki-taka.ro
- www.gogetit.ro
- www.ideals.ro
La astea se adaugă o listă (pe care nu o mai știu, dar care e și ea destul de lungă) a siteurilor la care am reușit să mă dezabonez. Imaginează-ți că în Outlook am configurate următoarele conturi: gmail, mailul de la firmă, office, sales, support, jobs, web. Spamerii de mai sus trimit pe toate conturile așa că zilnic primesc cam 50 de mailuri cu reduceri. Deja îmi e dor de un mail cu Viagra. Unii dintre ei pe lângă faptul că fac spam au și nesimțirea de a pune un link de dezabonare care nu face decât să te ducă pe site, adică să le mai faci așa ca prostul și o afișare.
Nu am timp acum pentru că e vară afară și prefer să ies, dar în sezonul toamnă-iarnă mi-am propus să îi raportez pe cei cărora nu le funcționează linkul de dezabonare la RNC sau cum s-o fi chemând autoritatea care are posibilitatea de a îi sancționa (ar putea fi Autoritatea Națională de Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației). Una e să încerci să faci un SPAM din dorința de a atrage clienți și alta este să fii nesimțit și să nu îi dai omului posibilitatea de a se dezabona.
Vlad mi-a spus că sunt cam 160 de siteuri în România care oferă cupoane de reducere. La 150 din ele nu le dau șanse să reziste mai mult de 2 ani. Businessurile prin imitație au succes în trei situații: dacă ești primul pe o piață noua (FunDeal.ro a copiat modelul Groupon.com, dar a fost printre primele siteuri în România), dacă ai foarte mulți bani să susții proiectul până câștigi cotă de piață sau îți cumperi competitorii sau dacă vii cu o idee inovatoare și reușești să te diferențiezi de ceilalți (ceea ce nu e cazul la 99% dintre cele 160 de siteuri).
Nu știu ce spam-uri primiți voi dar pe mine astea mă enervează cel mai mult. Nu sunt răzbunător, dar nu îmi place atitudinea de genul „Să îi prostim pe proști!”. În plus, ca antreprenor, nu mi se pare un mod corect de a face business și am vrut să spun clar asta.