|  Relații   |  Videochat-ul e prostituție?

Videochat-ul e prostituție?

De dragul acestui articol vom presupune că în ultima perioadă mă preocupă chestiunile legate de moralitate, viață, moarte și tot felul de astfel de chestiuni care se dezvoltă mult mai bine lângă o carafă de bere, de preferință nefiltrată. Și cum mă oglindeam eu în halbă și așteptam spuma să se mai domolească oleacă, iaca prin fața ochilor mi se perindă o creatură feminină, din categoria felinelor de talie mijlocie, conectată la o linie de 4 Mbs, cu webcam pe trepied rotativ, telecomandă și zoom optic 5x.
Când să gust din bere, mai precis până ca buzele mele să atingă licoarea magică, mă pălește dilema: da, videochat-ul o fi o formă de prostituție? Dau să mă gândesc la cea înseamnă în mintea mea prostituție și vin cu ceva în genul: oferirea de servicii sexuale în schimbul unor beneficii materiale (bani, mâncare, cazare, etc.). Tipicar cum sunt, zic să mă pun la curent și cu definiția din dicționar. Cea din DEX mi se pare reținută, dar  găsesc o definiție OK în Dicționarul Enciclopedic: „Prostituție = Act prin care o persoană consimte, în mod obișnuit, să întrețină raporturi sexuale cu un număr nedeterminat de parteneri, în scopul procurării mijloacelor de existență; fapta comisă de persoana care procedează în acest mod;”

Videochat-ul este acea activitate care îi face pe absolvenții de facultate să le fie rușine de cât câștigă, iar pe directorii de multinaționale să dorească să își renegocieze pachetul managerial (ASAP!). Sau cel puțin așa merge vorba-n piața muncii. Ca antreprenor am obligația să investighez și să verific noi oportunități de business! Iată rezultatele: Tarifele sunt între 1 și 5 euro pe minut, dar există și excepții de 10 euro/minut (dacă ești divă, mă gândesc). Cred că la aplicare se dau teste de cunoștințe  întrucât fetele sunt majoritatea experte în marketing și merg cu 1.99 euro/minut, preț psihologic căruia nu ai cum să îi reziști. Acum să facem și un calcul:

            1,99 euro/minut * 5 minut (durată medie a unui show în privat) = 9,95 euro/client

            9,95 euro/client * 10 clienți / zi = 99,50 euro/zi 
            99,50 euro/zi * 30 zile pe luna = 2.985 euro pe luna.
În calculul de mai sus persoana în cauză a lucrat efectiv 50 minute pe zi. Din păcate această activitate este similară pescuitului: până vezi pluta coborând la fund, trebuie să aștepți răbdător, deci ai și mulți timpi morți. Socotesc ca fiind nedrept faptul că femeile își pot permite acest 10 pe zi, iar noi bărbații nu. Mă amăgesc cu gândul ca noi avem mușchi și suntem plecați la vânătoare și oricum nu am avea timp, iar strugurii sunt acri. 

Poza este dintr-un studio real din București. Nu pun linkul pentru că nu intenționez sa il promovez în niciun fel.

Să revenim la bere și la dilema mea: persoana consimte în mod obișnuit, întreține raporturi sexuale (cu ea însăși) și cu un număr nedeterminat de spectatori, iar scopul este în mod sigur procurarea mijloacelor de existentă. Două gâturi de bere mai la vale îmi amintesc de liniile erotice telefonice care inundaseră România după revoluție. Sunt doar 2 diferențe între videochat și linia erotică: nu vezi și nu știi dacă persoana de la celălalt capăt urmează efectiv scenariul. Dacă e să mă întrebi pe mine, poți fi sigur că nu o face, ci doar interpretează o partitură.


Și totuși: videochatul e prostituție? Nu există un contact fizic și aș fi înclinat să spun că nu e. Mai degrabă este o piesă de teatru, puternic erotizată, în care una din părți generează în timp real scenariul, iar cealaltă are opțiunea,  dar nu și obligația de a-l pune în practică. 
În România, videochat-ul este reglementat de legea privind  prevenirea și combaterea pornografiei (pe care o poți citi aici.) Eu sunt de părere că ar trebui să aibă o lege specială, cu condiții diferite de impozitare, așa cum au cazinourile, de exemplu. Dacă statul ar dori să pună o frână în calea acestui tip de business și crede-mă că ar trebui, întrucât jumătate din studentele noastre își rotunjesc astfel veniturile, ar putea veni cu un impozit mai mare. Dacă tot ne dăm femeile străinilor – căci de aici vin banii – măcar să încasăm ceva și la bugetul de stat. Măcar teoretic, banii din această diferență de impozitare ar putea fi utilizați în programe de educație sau de altă natură care ar putea direcționa populația în direcția dorită de legiuitor. Reglementarea este doar un pas, întrucât jumătate dintre fete practică acest job de acasă, unele chiar din dormitorul alăturat de cel al părinților. Tehnologia care este pe zi ce trece tot mai ieftină a adus printre altele și acest avantaj: oricine își poate creea o infrastructură cu un laptop (1.400 RON , o cameră web (50 – 150 RON  și un abonament la internet (50 RON lună). Mai am o dilemă, dar o enunț și o las pe altădată: câte dintre fete rezistă tentației de a face pasul atunci când oferta este consistentă și depășește cei 1.99 euro / minut?
Eu unul nu m-am lămurit în privința videochat-ului, dar dacă cineva își închipuie că am o problemă cu acest tip de business se înșeală. Din contră! Mă declar un susținător al legalizării prostituției. Explicația mea este destul de simplă: cât timp nu poți controla un segment, mai bine îl impozitezi și îl reglementezi (analize, taxe, condiții, etc.). În țările dezvoltate o prostituată produce în medie 150.000 euro/an (n.r: La dracu, firma mea produce 120.000 euro / an!), conform unui raport ONU. Tot ONU estimează că în lume sunt aproximativ 2.5 milioane de femei, victime ale traficului de ființe umane, din care 85% sunt victime ale exploatării sexuale. Dacă le mai adăugăm și pe cele care practică meseria din proprie convingere constatăm că este o piață consistentă. Legalizarea prostituției ar produce printere altele următoarele efecte: consumatorii ar beneficia de  servicii mai sigure din punct de vedere medical, statul ar putea incasa niște impozite și ar scădea se presiunea pe sclavia sexuală.

Ah, mi s-a terminat bere, deci trebuie sa termin si eu articolul. Ne auzim! Cand? Nu stiu.
Respect.

Comentarii:

  • 25 aprilie 2013
    George Jaworski

    iti zic de o stire aparuta in presa acum o luna… la iasi s-a deschis o "academie de videochat" si acolo s-au perfectionat peste 1500 de tinere. acum… pe la mine pe la munca mai trece cate un prof. sau altul de pe la ASE si nu m-am putut abtine sa nu le comunic faptul ca Iasiul a luat fatza Bucurestiului si la acest capitol si le-am propus ca respectiva activitate sa fie de urgentza trecuta ca si specializare la Facultatea de comert sau Relatii internationale… fiind in mod foarte clar vorba de niste relatii comerciale internationale… ei mi-au raspuns ca am perfecta dreptate si ca trebuie implicat si statul pentru ca e normal ca aceasta activitate sa fie impozitata cu minim 16 procente.
    cum ar suna "am terminat ASE la Facutatea de relatii comerciale electronice internationale, specializarea videochat… si sunt sexperta economista.

    Răspunde
  • 25 aprilie 2013

    Salut George,

    Am auzit si eu de aceasta acedemie. Unde exista o cerere, apare si cineva care sa o satisfaca. Sunt de acord cu domn' Profesor: cat timp rezulta 16% totul e perfect!

    Răspunde
  • 6 iunie 2013

    Eu una chiar nu consider videochat-ul o forma de prostitutie. Videochat nu inseamna numai sex, iar atunci cand se intampla momente erotice, nimeni nu atinge pe nimeni. Cealalta persoana se afla la mii de km departare si nu are loc un raport sexual, deci nu, nu e prostitutie.

    Răspunde
  • 7 iunie 2013

    Fireste ca nu e. Cel putin din punct de vedere legal. Pe mine m-a pus pe ganduri faptul ca este un serviciu sexual (cel mai adesea) pentru care primesti o retributie materiala. Tu cum vezi acest aspect?

    Răspunde
  • 13 ianuarie 2014

    Pana la urma este o meserie si nu, nu este prostitutie caci nu faci sex in viata reala.

    Răspunde
  • 14 ianuarie 2014

    Aveai nevoie de un link, nu? 🙂

    Mai bine ma invitai sa vizitez studioul si pe urma scriam un articol despre. 😉

    Răspunde
  • 5 februarie 2014
    Anonim

    Ce se intampla in cazul videochatului la cuplu?!

    Răspunde
  • 19 februarie 2014

    Ce se intampla?

    Răspunde
  • 23 februarie 2014
    Anonim

    De ce consideri ca este ceva rau, daca studentele isi rotunjesc veniturile in acest mod? Pana la urma daca stai sa te gandesti, sunt bani intrati in tara, care vor fi cheltuiti (poate) pe produse autohtone, contribuind astfel la plata salariului unui roman. Asta ca sa nu mai vorbim despre faptul ca un numar de X studente se pot intretine in timpul facultatii, cand in alte conditii poate ca ar renunta si ar fi nevoite sa se intoarca acasa.

    Răspunde
  • 23 februarie 2014

    Titlul articolului este el insusi o intrebare, deci o invitatie la dialog.

    Cat despre argumentele tale, nu le consider valide. Bani pot intra in tara si ca urmare a traficului de droguri, de organe, de copii sau de arme. Acesti bani pot fi cheltuiti foarte bine pe produse autohtone sau pot fi investiti in crearea de locuri de muna in Romania, si totusi parca ceva nu suna bine, nu?

    Răspunde
  • 3 martie 2014
    Anonim

    De acord, insa toate cele enumerate de tine fac concret rau cuiva. Faptul ca o fata face videochat pentru a se intretine nu face rau nimanui, nu produce nicio dauna si nu este ilegal. Poate dauna vietii persoanei care o face, insa asta e ceva ce orice persoana majora poate sa decida daca poate sa nu sa isi asume. Nu cred ca este o comparatie valida, mai ales cata vreme toate 3 infractiunile enumerate de tine sunt sau au potentialul de a fi fatale pentru cineva.

    Răspunde
  • 11 martie 2014

    Nu imi face placere sa ma recitesc si nici nu mai imi amintesc care sunt cele 3 argumente. Stiu sigur nu m-am declarat de o parte sau de cealalta.

    Am o intrebare, de final: tu, daca ai face videochat, i-ai oferi aceleasi momente si sotului/iubitului tau?

    Răspunde
  • 15 martie 2014
    Anonim

    Nu vad cum ar putea o imagine pe o camera sa egaleze placerea oferita in realitate, fizic. Cred ca sotul/iubitul primeste cu mult mai mult.

    Răspunde
  • 18 martie 2014
    Anonim

    Apropo! dar ce multe stiti! 🙂 Nu ma deranjat formula in care suntem puse de interlocutor dar m-am gindit ca poate va face bine o discutie cu o Artista(Performer) de pe livejasmin.com, asa pentru a afla unele amanunte ce v-au scapat probabil. Chiar ma-ti facut sa rad cu lacrimi.Aveti un stil charmant de a povesti :D. Am spus ca am ras cu lacrimi… Adica cred ca A fost O criza de fapt "Haz de Necaz" acolo este vorba de loc de distractii? prostitutie? este un Hoby de jocuri(stiti ca sunt jocuri online de desene animate pe bani) , exp: poti desbraca aceasta blonda? s.a.(deci se da bani la jocuri pe un desen animat)…si acolo nu este Prostitutie iar in mintea celui care joaca ce este? Adulter aceasta formula cum suna? cate femei au ramas singure cu copii cauza barbatului ce ravneste la altele. Hai s-o lasam balta cu prostitutia asta s-a prelucrat de cand lumea. Deci sumele care se pot practica 1,99:2,49:2,99:3,49:3,99:4,49 , Of ce sume dar cati "man wallet" sunt pe aceste site-uri-v-ati intrebat? hei bine mai scurt as vrea sa spun ca noi Jucam ca Artiste(Performer) avem un contract intr-un site/site-ul este in primul rand favorizat 75% din 1,99/deci site-ul isi ia dreprurile care le revin,este o intrepridere.. Se pierde o zi,fara somn,si cheltuieli de creme,lubrifiante,jucarii,costume,apa,curent,internet s.m.a pentru a face 50 de minute /1,99 din care ne revine doar 25% asa ca nu va faceti griji ca se imbogatest vre-o prostituata.Niciodata. Si hai sa fim seriosi Fara noi femeile ce v-ati face ? si noi fara voi? 🙂 Sunteti Minunat Oricum Marius Mihalca

    Răspunde
  • 18 martie 2014

    Multumesc tare mult pentru aprecieri si pentru detaliile furnizate.

    Hai sa spulberam sau sa confirmam un mit! Stii pe cineva care presteaza acelasi serviciu si castiga 1.000 euro / luna? Dar 2.000 euro? Dar 5.000 euro? Se poate ajunge la astfel de sume? Articolul a devenit destul de popular si daca tot avem pe cineva din interior, zic sa aflam cat mai multe detalii. 🙂

    Răspunde
  • 18 martie 2014
    Anonim

    WOW …Incep sa cred ca sunte-ti din Cenzura* Opss! intrebare Grava (Stii pe cineva care presteaza acelasi serviciu si castiga 1.000 euro / luna? Dar 2.000 euro? Dar 5.000 euro?) … Pai nu am de ascuns nimic in acest caz ca sunt in Contract legal de PFA. Dar in ce priveste daca cunosc? nu pentru ca aceasta activitate nu se concretizeaza / avem termini si conditii Acceptati/toata activitatea noastra depinde de aceasta regula, cu cat o respecti cu atit esti mai solicitat, desi am 57 de ani nu stiu daca am specificat anterior virstam,eu stau bine in situatia in care ma aflu si viata mea sociala se extinde intr-o lume destul de decenta. eu am inceput bine ca Easy Performer Acasa la domiciliul meu si am 5 ani dar drept sa spun nu ma descurc cu acesti bani cheltuielile sunt mari, am un job din care simt sporul banilor. spuneti ca a devenit popular?
    dar dumneavoastra stiti vre-o persoana CONCRET? de fapt doar din ce vedeti pe internet in fata computerului tu si cu tine 🙂 ca daca intra cineva in camera ta in acel timp cand rasfoiesti pagini erotice …O inchizi repede 😀

    Răspunde
  • 31 martie 2014
    Anonim

    Nu sunt persoana careia i-ati raspuns insa vreau sa confirm ca exista persoane care castiga aceste sume, Nu sunt foarte multe, la fel ca in orice domeniu exista o crema si exista (imi scuzati franceza) pulimea. Exista si fete care nu depasesc mia de lei noi pe luna.

    Răspunde
  • 14 aprilie 2014

    Nu este nevoie sa vorbim folosind pronumele de politete. Ma simt mai bine cand cineva mi se adreseaza la persoana I singular. 😀 Se poate?

    Răspunde
  • 17 aprilie 2014

    "Art. 328 Cod penal Prostituţia ALTE INFRACŢIUNI CARE ADUC ATINGERE UNOR RELAŢII PRIVIND CONVIEŢUIREA SOCIALĂ

    Prostituţia

    Fapta persoanei care îşi procură mijloacele de existenţă sau principalele mijloace de existenţă, practicând în acest scop raporturi sexuale cu diferite persoane, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani."

    Prostitutia dpdv legal. Deci videochatul la single nu inseamna prostitutie. Doar pt cupluri.

    Răspunde
  • 17 aprilie 2014

    Offf. daca videochatul ar fi prostitutie… si atunci vine intrebarea mea: de ce multe fete prefera sa se prostitueze decat sa faca videochat?

    Răspunde
  • 18 aprilie 2014

    Pentru ca din prostitutia traditionala ies mai multi bani cu mai putina munca (ca timp/durata ma refer).

    PS: am remarcat linkurile, dar pentru moment le tolerez. 🙂

    Răspunde
  • 18 aprilie 2014

    Si nu ti se pare bizar?

    PS: am remarcat linkurile, dar pentru moment le tolerez. 🙂

    Răspunde
  • 20 aprilie 2014

    ok:) multumesc. si referitor la ce ai spus, ai dreptate, asta observam si noi. dar nah.. noi romanii am fugit intotdeauna de munca, mai ales cei tineri. de parca parintii nostri asa au facut si ei..

    Răspunde
  • 21 aprilie 2014
    Anonim

    O simpla intrebare: cate stiu de inregistrarile cu privaturi care apar, reapar, etc pe net ? ca acolo se minte atat de mult de …. Sau cum ramane cu faptul ca nu pot fi vazute din tara ? SUNT ATAT DE MULTE MINCIUNI ! Daca ii spui uneia ca e din ro reactioneaza …. extrem de speriata. Daca ii arata uneia ca o poti inregitra inchide imediat dar revine dupa ce ….. daca ii arati priv. cu ea dispare cateva zile pana dispare acel privat dar reapar la cateva zile …. una a schimbat si profilul si acum are acelasi profil vechi …. Cate stiu efectiv la ce se expun, ca sa nu mai spun ca sunt vandute numele lor real pe net…. Ca sa nu mai spun ca peste 45% dintre fetele de pe aceste site-uri sunt din ro ….. Nu e placut ! chiar si atunci cand o convingi sa vorbeasca cu tine intervine patroana ….. . Apropo se lauda unele patroane ca au fost modele am cautat cateva luni fetele a doua si nu au fost gasite si am gasit n fete din aceeasi perioada cu doamnele care se lauda ….
    SE MINTE SI ATUNCI CAND O FATA II ARATA CA STIE ADEVARUL, I SE SPUNE CA NOI PUNEM ACCENTUL PE DISCUTIE SI NU PE …. Faza ca e prostitutie sau eu zic sa compari doua inregitrari una cu sexchat si una cu o si arata care e diferenta ….(ca si asta o poate face fara sa existe contact fizic, pana la urma face ce ii spui )

    Răspunde
  • 23 aprilie 2014
    Anonim

    ce este frumos si lui Dumnezeu ii place, nu?
    si atunci de ce sa nu o faca?
    nu este prostitutie atata timp cat nu au raporturi sexuale!

    Răspunde
  • 23 iunie 2016

    Mi-a placut articolul tau, e unul destul de echilibrat fata de ceea ce gasesc de obicei pe net: ori videochatul aratat cu degetul caci ar fi prostitutie mascata, ori ridicat in slavi de advertorialele studiourilor de videochat. Iti spun sincer ca sunt model de videochat de 2 ani de zile si sunt multe lucruri pe care opinia publica nu are cum sa le inteleaga. Cu siguranta, aceasta meserie este aleasa mai mult de nevoie decat de placere si trebuie sa ai un psihic tare. Nu trebuie sa te confunzi cu rolul pe care il joaci in fata camerei video, este doar un rol… Sunt multe de spus, dar nu mi s-a racit inca berea 😉

    Răspunde
  • 13 octombrie 2016
    Anonim

    Da stiu un model care castiga 12.000$pe luna "eu".Cum spunea si colega mea nu vad videochatul o prestitutie ci un act teatral unde un model vinde o viziune ,lune in scena o fantezie sau doar face pe pshicologul.Videochatul este de doua feluri cel porno in care folosesti jucarii(dildo,vibrator…etc)asta daca stai prost cu engleza.Eu il prefer pe cel glamour unde imbracata cu o rochie eleganta accesorizata cu bijuterii unde atunci cand membrul apasa butonul "private show"incrpe conversatia acum depinde de model cum il "vrajeste" si scapa fara sa se dezbrace sau nu ajunge intr un final naked dar deja la 4.99$pe min a strans dupa 20 min cu 60%undeva la 100$.Asa ca o zi normala de lucru de 8 ore un model bun ajunge la 1000-1500$pe zi.Sper ca am facut un pic lumina.App nu te ibliga nimeni sa faci ceea ce nu vrei esti un model independent ai un contrat cu drepturi de autor si platesti statului 32% din venit.Acum faceti o socoteala si vedeti cate mii de lei intra statului in visterie pe luna de la un model.Precizez ca noi platim la an taxele.

    Răspunde
  • 12 iulie 2017

    cine zice ca videochatul e prostitutie, e un nebun !
    Nu este in nici un caz prostitutie , insa ca sa faci bani si sa prosperi in aceasta activitatea , trebuie sa ajungi la un studio corect !

    Răspunde
  • 9 august 2017

    Nu inteleg cum poate fi asociat c asta, nu au nicio treeaba cu aceasta meserie, videochatul in afara de a purta haine mai provocatoare, in mintile celor care nu au idee despre asta, pota junge la adevarate inchipuiri.

    Răspunde
  • 29 septembrie 2017

    Clar nu are nicio treaba cu prostitutia. Tu decizi ce faci in timpul sesiunilor, daca un membru devine insistent sau te face sa te simti inconfortabil, discuti cu echipa si se rezolva.

    Răspunde

Adaugă un Comentariu: