|  Viață   |  How to Business

How to Business

În urmă cu câteva săptămâni am fost la How to Web. Ce e diferit la How to web și în general la conferințele cu invitați din afara României, e că oamenii nu au frică să vorbească despre businessul lor. Românii sunt dominați de impresia, de altfel falsă, că dacă vorbesc despre afacerea lor sau despre ideea de afaceri pe care o au și încă nu au pus-o în practică, de cele mai multe de ori din lipsă de finanțare, orice interlocutor se va duce acasă și va întocmi un plan fix pe baza a ceea ce a auzit și îi va fura astfel clienții/banii/succesul.
Dacă s-ar fura clienții atât de ușor, eu m-aș face „trăgător cu urechea„. Numai cine are un produs pe care se chinuie să îl îmbunătățească și să îl vândă, știe cât de greu este să convingi un client să dea bani din buzunar să-ți cumpere marfa. La School 4 Startups în 2011, Ra Workshop a fost folosit ca studiu de caz pentru „path to marketing„, pentru că era un exemplu ce aborda aproape toate căile ce urmau a fi prezentate. Am povestit acolo în detaliu cum procedăm noi la Pyramid în legătură cu generarea și procesarea lead-urilor și ce canale de vânzare folosim. Povestea asta este disponibilă și astăzi pentru 1-2 beri.
La How to web au venit niște tipi super meseriași care și-au detaliat succesul printr-o prezentare și s-au mai pus la dispoziția spectatorilor pentru încă 1-2 zile. Printre cei care mi-au plăcut cel mai mult au fost Thomas Hartwing de la King.com – un suedez după care îmi închipui eu că pică fetele pe spate, teroristul care a face Candy Crush Saga. Acesta a prezentat (Managing hyper-growth across all dimensions) care sunt, în opinia lui, cele mai importante 10 lucruri pe care trebuie să le ai în vedere atunci când faci un produs global (în cazul lui un joc).
Mi-a mai plăcut prezentarea lui Paul Ford (Building the world’s most successful independend laas), de la SoftLayer. Povestea lui este foarte simplă: a făcut o companie beton, în care totul era centrat pe calitatea produsului și a serviciului. Atât de centrat pe calitate, încât niciodată nu a semnat niciun contract cu vreun client. Oricine era liber să plece în prima zi în care nu mai era mulțumit de servicii. Inevitabil a crescut până la venituri de 460 milioane $, iar pe urmă nu a putut rezista ofertei IBM despre care se spune că ar fi fost în jur de 2 miliarde $.
Surprinzător de simplu, dar foarte eficient, este organizată Facebook. Simon Stewart a prezentat modul de organizare al echipelor de dezvoltare și uneltele folosite de programatori. Mai mult de atât, Facebook își pune la dispoziția tuturor uneltele dezvoltate și/sau îmbunătățite intern. Tot ce utilizează este Open Source.
Cel mai mult mi-a plăcut că oamenii și-au detaliat și eșecurile – care în general depășesc ca număr succesele, iar din astea înveți și mai mult. Cred că în materie de decizii greșite în business pot ține și eu o conferință. Mai aștept însă puțin, până Ra Workshop se umflă cu 200% și pe urmă pot vorbi și despre succes. 
  
Până să crească Ra Workshop, m-am tuns. 😀 
Să ne auzim cu bine!
Viitor antreprenor de succes, cunoscut sub numele de Cel Care NU Renunță aka Mihalca
  PS: prezentările How to Web vor fi disponibile online și gratuit. Dacă dau de link îl postez la comentarii.

Comentarii:

Adaugă un Comentariu: